جمع آوری نخاله ها و ضایعات ساختمانی

سازه های ساختمانی و عمرانی

جمع آوری نخاله ها و ضایعات ساختمانی

جمع آوری نخاله های ساختمانی

گردآوری نخاله ها و ضایعات ساختمانی

ضایعات ساختمانی یا این که نخاله‌های ساختمانی , عبارت است از موادی که به صورت اجباری و تصادفی در عملیات ساخت‌وساز ساخت می گردد .

ضایعات ساختمانی شامل چه میشوند

این ضایعات دربرگیرنده مصالح ساختمانی از قبیل عایق , میخ , سیم برق , میلگرد و همینطور ضایعات حاصل از پروسه آماده‌سازی مقدماتی محل پروژه همچون مصالح لایروبی , کنده درختان و قلوه سنگها می گردد . نخاله‌های ساختمانی , شاید دارنده سرب , آزبست یا این که بقیه مواد خطرناک باشد .

جمع آوری نخاله های ساختمانی

اکثری از پسماندهای ساختمانی , تشکیل شده‌اند از مصالحی زیرا خشت , بتن و چوب که سازه به دلایلی در طی عملیات ساخت‌وساز سوای به کارگیری مانده‌اند . پژوهش ها نشان میدهد که میزان این ضایعات برابر با ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مصالحی است که در عملیات ساختمانی به کار میرود . این میزان زیاد عمده از میزانی است که به وسیله برآوردکنندگان ( مترورها ) در حیث گرفته می گردد . با اعتنا به تنوع شایان توجه دربین اشکال کارگاه‌های عمرانی , قابلیت و امکان فراوانی برای کاهش میزان این ضایعات و به کارگیری دوباره از ضایعات در پروژه‌های دیگر موجود است . وقتی تهران به مرکز بارانداز تخلیه نخاله ساختمانی تبدیل می‌شود ; مقصر کیست؟ فضای زندگی بیش تر از یک میلیون و سیصد هزار نفر را تحت شعاع قرار گرفته

چگونگی دفن ضایعات و نخاله های ساختمانی

بعضا از اجزای ضایعات ساختمانی همچون دیوار کم آب در پروسه دفن , از خویش گاز سمی سولفید هیدروژن منتشر می‌نمایند ; براین اساس برای محفظه زیست تولید انواع می نمایند .

معمولاً دولت‌ها و مقامات محلی شرایطی را اوضاع و احوال می‌نمایند که در آن ها چگونگی دسته‌بندی نخاله‌ها پیشین از حمل آن ها به محل دفن شرح داده شده است . بعضا از مواد خطرناک سوای اینکه به وسیله دستگاه محاسبه مسئله تأیید قرار بگیرند , اجاره حمل به محل دفن را نخواهند داشت . علاوه بر این بر حمل و دفن مطلوب مواد سمی همچون سرب , آزبست , یا این که مواد رادیواکتیو هم رسیدگی می‌نمایند .

جمع آوری نخاله های ساختمانی

امکان  بازیافت نخا له های ساختمانی

توضیحاتی در باره آئين نامه ساماندهي وضعيت جمع آوري و دفع خاك و نخاله و ضايعات ساختماني در سطح شهر

قابلیت و امکان بازیافت اکثری از اجزای نخاله‌های ساختمانی موجود است . برای حمل ضایعات از ماشین‌های منحصربه‌فرد حمل به کارگیری می گردد . قلوه سنگ‌ها را می‌توان خرد کرده و در پروژه‌های ساختمانی قضیه به کارگیری مجدد قرار اعطا کرد . ضایعات چوب را هم می‌توان بازیافت کرد .

حمل نخاله ساختمانی

در مملکت کویت , وزارت بودجه جواز تولید اول سوله بازیافت نخاله‌های ساختمانی را در خاورمیانه به «شرکت صنعت های حفاظت محفظه زیست» داده‌است . این سوله دارنده گنجایش ساخت ۲٬۵۰۰ بدن طی روز است . دولت بدین این مجموعه در عوض کاهش مخاطرات زیست‌محیطی , پرداخت‌های مالی مینماید . ضایعات ساختمانی , در اثر پروسه بازیافت به شن‌هایی با اندازه‌های متعدد تبدیل می گردند که می‌توان در شغل های عمرانی در کنار ماسه الک‌شده از آن به کارگیری کرد . حمل نخاله ساختمانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!