کاهش گاز کولر و آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی و اسپلیت

سازه های ساختمانی و عمرانی

کاهش گاز کولر و آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی و اسپلیت

آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی اسپلیت

کاهش گاز کولر و فراگیری شارژ کردن گاز کولر های گازی و اسپلیت

بعد از نصب یک کولر اسپلیت یا این که زمانی که متوجه شده ایم سیستم در گیر فقدان گاز است و بعد ایراد نشتی را برطرف کرده ایم , می بایست نسبت به شارژ کردن گاز کولر مبادرت کنیم . در‌این مقاله طریق های شارژ کردن گاز کولر اسپلیت را به شما فراگیری می‌دهیم .

کم شدن گاز کولر های گازی و روش پر کردن ان ها

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت تازه

در پکیج یک کولر اسپلیت جدید , معمولاً ۵ متر لوله گاز موجود است . بعداز اتمام عملیات نصب , نوبت به شارژ کردن گاز می‌رسد . برای اینکار آغاز می بایست همانگونه که به دنبال توضیح داده خواهد شد , سیستم را وکیوم نمائید و از عدم وجود هوا و رطوبت در آن مطمئن گردید , بعد شیر خدمت را گشوده نمائید تا گاز وارد سیستم شود . گاز در حیث گرفته شده به وسیله کمپانی خالق برای ۵ متر لوله کشی کافی است , و به ازای بیشتر یا این که قلیل شدن هر کدام متر , می بایست ۲۰ گرم گاز بدین میزان بیشتر یا این که قلیل شود .

 آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی  اسپلیت

ظریف ترین و مطمئن ترین روش اضافه کردن گاز , میزان گیری وزن گاز مایحتاج هنگام شارژ کردن گاز یک کولر اسپلیت جدید یا این که خالی است . در‌این نحوه , هنگام شارژ کپسول را روی یک ترازوی ظریف قرار می‌دهیم و به اندازه مایحتاج به سیستم گاز بیشتر می‌کنیم .

در یک طریق انتخاب دیگر , با محاسبه آمپر دستگاه به مقدار گاز مایحتاج پی می‌بریم .

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت که فاقد گاز است

با فشردن والف شیر خدمت یک کولر اسپلیت , درصورتی که گازی خارج نزند یعنی کولر فاقد گاز است .

در این حالت می بایست پیشین از هر کاری سیستم را وکیوم نمائید و از نبودن هوا و رطوبت در آن اطمینان حاصل نمائید . برای وکیوم کردن سیستم به یک پمپ تخلیه یا این که وکیوم , و یک سرگردان نظیر آنچه در تصویر می بینید نیاز دارید :

رعایت دقت در انتخاب رنگ شلنگ های موجود در شارژ کولر گازی

شلنگ های حیران را مطابق رنگ به آن متصل نمائید , طوری که شلنگ زرد رنگ فی مابین شلنگ آبی رنگ ( ناچیز فشار ) و شلنگ قرمز رنگ ( پرفشار ) قرار بگیرد . روزنه لوله ساکشن یا این که محل ورود مبرد کولر را گشوده نمائید و از مسدود نبودن آن مطمئن گردید , بعد نظیر صورت شلنگ آبی رنگ را به آن وصل نمائید .

راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به روزنه مکش یک پمپ تخلیه که مثال آن را در تصویر ذیل می بینید متصل نمائید .

شیر قرمز رنگ حیران را سفت ببندید و شیر آبی رنگ را گشوده نمائید .

پمپ تخلیه را پر‌نور نمائید و مطابق صورت به کاغذ بالای شیر آبی رنگ نگاه نمائید . هر وقت عقربه آن نظیر صورت به عدد ۳۰ رسید , تمام هوای سیستم تخلیه شده‌است و می‌توانید شیر آبی رنگ را ببندید , پمپ تخلیه را خاموش و شلنگ زرد رنگ را از پمپ انقطاع نمائید . درصورتی که سیستم نشتی گاز داشته باشد , وکیوم بی نقص انجام نمی‌شود و شما پیشین از شارژ کردن گاز کولر می بایست نشتی را رفع نمائید .

بعد از انجام وکیوم , آن راز شلنگ زرد رنگ که به سرگردان متصل است را بی نقص گشوده نکنید و نظیر صورت دوم در وضعیت نصفه گشوده رها نمائید .

 آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی  اسپلیت

درحال حاضر می‌توانید راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به کپسول مبرد متبوع ( که می بایست با اعتنا به برچسب خصوصیات فنی کولر گازی خویش جور آن را انتخاب نمائید – معمولا این گاز R22 است ) متصل نمائید و شیر کپسول را برای چندین ثانیه گشوده نمائید تا هوای جانور در شلنگ زرد رنگ خالی و شلنگ با مبرد مالامال شود , بنابراین هوا وارد کولر شما نمی‌شود . بعد از انجام این کار راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به سرگردان سفت نمائید .

شیر کپسول را گشوده نمائید , کولر را به کار بیندازید و شیر آبی رنگ را حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه گشوده نمائید و بعد ببندید . به اینکار ادامه دهید تا گاز کولر ذره ذره مالامال شود و به کمپرسور فشار وارد نشود . هر توشه شیر را میبندید عقربه کاغذ بالای شیر آبی رنگ روی عددی اثبات میماند . زمانی این عقربه نظیر صورت روی عدد ۶۰ اثبات ماند , یعنی گاز به میزان کافی شارژ شده‌است .

برای افزودن گاز به کولر گازی اسپلیت که کمی گاز دارااست :

آغاز خدمت معمولی دربرگیرنده پاک کردن غربال ها و ارزیابی کردن لوله ها را انجام دهید تا مطمئن گردید راندمان ناچیز کولر به جهت فقدان گاز است , و همانگونه که در نصیب پیشین دیدید , فشار گاز را با سرگردان ارزیابی نمائید , در شکل کمتر بودن فشار از ۶۰ , دستگاه به شارژ گاز نیاز دارااست . یخ زدن لوله رفت کندانسور ( لوله نازک ) که در صورت معین شده هم علامت فقدان گاز است . سرویسکار کولر گازی تهران

طریقه شارژ کردن کولر گازی اسپلیت ۸

فقدان گاز سوای علت چهره نمیدهد , و پیشین از شارژ کردن گاز کولر اسپلیت که در گیر فقدان گاز شده‌است , می بایست آغاز نشتی آن را پیدا کرده و رفع نمائید . بعد از رفع نشتی هم می بایست به شیوه بالا سیستم را وکیوم نمائید .

 آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی  اسپلیت

روش شارژ گاز کولر های گازی اینورتر

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت اینورتر با افزودن گاز R410a راهنمای خرید مطمئن کولر گازی و ارائه ی بهترین خدمات پس از فروش کولرگازی پنجره‌ای

به جهت تغییر و تحول مداوم به دور موتور کولرهای گازی اینورتر , نمیتوان گاز آنها را با به کارگیری از آمپر دستگاه شارژ کرد . به صورت کلی این طرز برای شارژ گاز R410a پیشنهاد نمیشود چون طریقه افزودن گاز R410a تخت گاز R22 از این جهت که‌این گاز ترکیبی از دو گاز است و در وضعیت مایع بیشتر میشود , متعدد است .

به جهت ترکیبی بودن گاز R410a , شما نمیتوانید بفهمید چه میزان از چه گازی از دست رفته و می بایست بیشتر شود , به همین علت در شکل فقدان گاز بیشتراز روستا الی پانزده درصد , خوبتر است کل گاز را تخلیه , سیستم را وکیوم و از جدید شارژ نمائید .

در شکل فقدان گاز به میزان کمتر از ده عدد پانزده درصد , می‌توانید گاز را به طور مایع و نظیر صورت با وارونه کردن کپسول به طور ذره ذره بیشتر نمائید . راهنمای مرحله به مرحله و کامل رفع ایرادات برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!