Categories: سرویس داکت اسپلیتسرویس کولر گازی

کاهش گاز کولر و آموزش شارژ کردن گاز کولر های گازی و اسپلیت

کاهش گاز کولر و فراگیری شارژ کردن گاز کولر های گازی و اسپلیت

بعد از نصب یک کولر اسپلیت یا این که زمانی که متوجه شده ایم سیستم در گیر فقدان گاز است و بعد ایراد نشتی را برطرف کرده ایم , می بایست نسبت به شارژ کردن گاز کولر مبادرت کنیم . در‌این مقاله طریق های شارژ کردن گاز کولر اسپلیت را به شما فراگیری می‌دهیم .

کم شدن گاز کولر های گازی و روش پر کردن ان ها

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت تازه

در پکیج یک کولر اسپلیت جدید , معمولاً ۵ متر لوله گاز موجود است . بعداز اتمام عملیات نصب , نوبت به شارژ کردن گاز می‌رسد . برای اینکار آغاز می بایست همانگونه که به دنبال توضیح داده خواهد شد , سیستم را وکیوم نمائید و از عدم وجود هوا و رطوبت در آن مطمئن گردید , بعد شیر خدمت را گشوده نمائید تا گاز وارد سیستم شود . گاز در حیث گرفته شده به وسیله کمپانی خالق برای ۵ متر لوله کشی کافی است , و به ازای بیشتر یا این که قلیل شدن هر کدام متر , می بایست ۲۰ گرم گاز بدین میزان بیشتر یا این که قلیل شود .

ظریف ترین و مطمئن ترین روش اضافه کردن گاز , میزان گیری وزن گاز مایحتاج هنگام شارژ کردن گاز یک کولر اسپلیت جدید یا این که خالی است . در‌این نحوه , هنگام شارژ کپسول را روی یک ترازوی ظریف قرار می‌دهیم و به اندازه مایحتاج به سیستم گاز بیشتر می‌کنیم .

در یک طریق انتخاب دیگر , با محاسبه آمپر دستگاه به مقدار گاز مایحتاج پی می‌بریم .

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت که فاقد گاز است

با فشردن والف شیر خدمت یک کولر اسپلیت , درصورتی که گازی خارج نزند یعنی کولر فاقد گاز است .

در این حالت می بایست پیشین از هر کاری سیستم را وکیوم نمائید و از نبودن هوا و رطوبت در آن اطمینان حاصل نمائید . برای وکیوم کردن سیستم به یک پمپ تخلیه یا این که وکیوم , و یک سرگردان نظیر آنچه در تصویر می بینید نیاز دارید :

رعایت دقت در انتخاب رنگ شلنگ های موجود در شارژ کولر گازی

شلنگ های حیران را مطابق رنگ به آن متصل نمائید , طوری که شلنگ زرد رنگ فی مابین شلنگ آبی رنگ ( ناچیز فشار ) و شلنگ قرمز رنگ ( پرفشار ) قرار بگیرد . روزنه لوله ساکشن یا این که محل ورود مبرد کولر را گشوده نمائید و از مسدود نبودن آن مطمئن گردید , بعد نظیر صورت شلنگ آبی رنگ را به آن وصل نمائید .

راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به روزنه مکش یک پمپ تخلیه که مثال آن را در تصویر ذیل می بینید متصل نمائید .

شیر قرمز رنگ حیران را سفت ببندید و شیر آبی رنگ را گشوده نمائید .

پمپ تخلیه را پر‌نور نمائید و مطابق صورت به کاغذ بالای شیر آبی رنگ نگاه نمائید . هر وقت عقربه آن نظیر صورت به عدد ۳۰ رسید , تمام هوای سیستم تخلیه شده‌است و می‌توانید شیر آبی رنگ را ببندید , پمپ تخلیه را خاموش و شلنگ زرد رنگ را از پمپ انقطاع نمائید . درصورتی که سیستم نشتی گاز داشته باشد , وکیوم بی نقص انجام نمی‌شود و شما پیشین از شارژ کردن گاز کولر می بایست نشتی را رفع نمائید .

بعد از انجام وکیوم , آن راز شلنگ زرد رنگ که به سرگردان متصل است را بی نقص گشوده نکنید و نظیر صورت دوم در وضعیت نصفه گشوده رها نمائید .

درحال حاضر می‌توانید راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به کپسول مبرد متبوع ( که می بایست با اعتنا به برچسب خصوصیات فنی کولر گازی خویش جور آن را انتخاب نمائید – معمولا این گاز R22 است ) متصل نمائید و شیر کپسول را برای چندین ثانیه گشوده نمائید تا هوای جانور در شلنگ زرد رنگ خالی و شلنگ با مبرد مالامال شود , بنابراین هوا وارد کولر شما نمی‌شود . بعد از انجام این کار راز دیگر شلنگ زرد رنگ را به سرگردان سفت نمائید .

شیر کپسول را گشوده نمائید , کولر را به کار بیندازید و شیر آبی رنگ را حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه گشوده نمائید و بعد ببندید . به اینکار ادامه دهید تا گاز کولر ذره ذره مالامال شود و به کمپرسور فشار وارد نشود . هر توشه شیر را میبندید عقربه کاغذ بالای شیر آبی رنگ روی عددی اثبات میماند . زمانی این عقربه نظیر صورت روی عدد ۶۰ اثبات ماند , یعنی گاز به میزان کافی شارژ شده‌است .

برای افزودن گاز به کولر گازی اسپلیت که کمی گاز دارااست :

آغاز خدمت معمولی دربرگیرنده پاک کردن غربال ها و ارزیابی کردن لوله ها را انجام دهید تا مطمئن گردید راندمان ناچیز کولر به جهت فقدان گاز است , و همانگونه که در نصیب پیشین دیدید , فشار گاز را با سرگردان ارزیابی نمائید , در شکل کمتر بودن فشار از ۶۰ , دستگاه به شارژ گاز نیاز دارااست . یخ زدن لوله رفت کندانسور ( لوله نازک ) که در صورت معین شده هم علامت فقدان گاز است . سرویسکار کولر گازی تهران

طریقه شارژ کردن کولر گازی اسپلیت ۸

فقدان گاز سوای علت چهره نمیدهد , و پیشین از شارژ کردن گاز کولر اسپلیت که در گیر فقدان گاز شده‌است , می بایست آغاز نشتی آن را پیدا کرده و رفع نمائید . بعد از رفع نشتی هم می بایست به شیوه بالا سیستم را وکیوم نمائید .

روش شارژ گاز کولر های گازی اینورتر

شارژ کردن گاز کولر اسپلیت اینورتر با افزودن گاز R410a راهنمای خرید مطمئن کولر گازی و ارائه ی بهترین خدمات پس از فروش کولرگازی پنجره‌ای

به جهت تغییر و تحول مداوم به دور موتور کولرهای گازی اینورتر , نمیتوان گاز آنها را با به کارگیری از آمپر دستگاه شارژ کرد . به صورت کلی این طرز برای شارژ گاز R410a پیشنهاد نمیشود چون طریقه افزودن گاز R410a تخت گاز R22 از این جهت که‌این گاز ترکیبی از دو گاز است و در وضعیت مایع بیشتر میشود , متعدد است .

به جهت ترکیبی بودن گاز R410a , شما نمیتوانید بفهمید چه میزان از چه گازی از دست رفته و می بایست بیشتر شود , به همین علت در شکل فقدان گاز بیشتراز روستا الی پانزده درصد , خوبتر است کل گاز را تخلیه , سیستم را وکیوم و از جدید شارژ نمائید .

در شکل فقدان گاز به میزان کمتر از ده عدد پانزده درصد , می‌توانید گاز را به طور مایع و نظیر صورت با وارونه کردن کپسول به طور ذره ذره بیشتر نمائید . راهنمای مرحله به مرحله و کامل رفع ایرادات برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: اسپلیتشارژ گاز کولرکولر اسپلیتکولر گازیگاز کولر

Recent Posts

لوله بازکنی جنوب تهران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی

تمامی سرویسکاران لوله بازکنی جنوب تهران در برچسب، ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند و با ماسک و…

12 ماه ago

در مورد دکمه فلاش تانک توالت فرنگی چه سوالات عمومی پیش می آید

 به تازگی درباره مشکلات توالت فرنگی مثل گرفتگی توالت و فنر زنی آن و غیره در سایت ها نوشته‌های بسیاری…

1 سال ago

چگونه دستشویی بردن سالمندان ومراقبت از آنها؟

سالمندان همان پدر و مادرانی هستند که همیشه و در همه لحظات با بردباری و صبوری شان سعی در کمک…

1 سال ago

استفاده از روش ساده برای رفع نشتی لوله فاضلاب

در ساختمان ها همیشه مشکلی که ممکن است ایجاد شود نشتی لوله فاضلاب و و خروج آب است که هم…

1 سال ago

بیان کارکرد انواع فلاش تانک به زبانی ساده

در کنار هر یک از سرویس های بهداشتی یک سیفون وجود دارد که وجود انواع فلاش تانک بسیار ضروری می…

1 سال ago

درمان مسمومیت ناشی از لوله بازکن های شیمیایی

مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی از نوع مایع یا جامد یکی از خطرات نگهداری و استفاده از این لوله…

1 سال ago